Nieuws uit de industrie en de ziekenhuizen

Nieuws uit de industrie en de ziekenhuizen wordt door ons verzameld en met enige regelmaat op deze pagina gepubliceerd.

Belangrijk nieuws!

Goed nieuws uit de medische wereld: de resultaten van het fase 1 onderzoek naar CRISPR-Cas9 zijn gepubliceerd en zien er veelbelovend uit! Hiermee is functionele genezing van HAE een stap dichterbij. Deze behandeling is nog niet beschikbaar voor patiënten, omdat er nog meerdere onderzoeksfases zullen volgen.

Op de foto zijn Charles Picavet, de eerste Nederlander die meedeed aan dit onderzoek, en het onderzoeksteam vasculaire geneeskunde van het Amsterdam UMC te zien.

Wil je hier meer over weten? Lees dit artikel van het Amsterdam UMC.

Young researcher/investigator award

Tijdens de HAEi EMEA conferentie werd de ‘Young Researcher/Investigator Award’ uitgereikt aan arts-onderzoeker Remy Petersen van het Amsterdam UMC. Zij kreeg deze prijs voor het wereldwijde consensus project AURORA.

Wij zijn natuurlijk ontzettend trots dat ‘onze’ Remy deze prijs heeft gewonnen en feliciteren haar van harte!

Heb je een vraag? Stel deze gerust via het contactformulier of mail naar het betreffende bestuurslid.