Weblinks

Op deze pagina vind je diverse links naar zowel websites als ook patiëntenfolders. We zijn constant op zoek naar beschikbare en relevante informatie.

Weblinks

We zijn altijd op zoek naar beschikbare en relevante informatie. Mis je iets op deze pagina of heb je een bijdrage voor deze pagina? Laat het ons dan gerust weten.

HAE TrackR app

De TrackR app is een handige app waarmee je je HAE aanvallen kunt registeren.

HAEi

Op de website HAE international is veel informatie te vinden over HAE. Niet alleen over het ziektebeeld zelf, maar bijvoorbeeld ook over het leven met HAE.

HAE Companion app

De HAE Companion app biedt goede ondersteuning als je op reis gaat. Je vindt er een lijst met ziekenhuizen wereldwijd die bekend zijn met HAE. Daarnaast vind je er emergency cards in diverse talen, zodat je op vakantie duidelijk kunt maken wat er met je aan de hand is, zonder dat je de taal van het vakantieland hoeft te spreken.

Podcast De Grote Visite met Danny Cohn

Angio oedeem is geen ziekte maar een symptoom dat past bij verscheidene pathofysiologisch in te delen ziektebeelden. In deze podcast vertellen we je alles over de verschillen tussen bradykinerg- en mestcelgemedieerd angio-oedeem.

UMC Utrecht

Het UMC Utrecht heeft uitgebreide informatie over angio-oedeem op de website staan.

UMC Utrecht

De informatie pagina van het UMC Utrecht over HAE (Hereditair Angio-oedeem)

UMC Utrecht

Ben je op zoek naar meer informatie over netelroos en urticaria? Kijk dan op deze website.

Cyberpoli HAE

Speciaal voor de jeugd en jongeren is er de Cyberpoli. Deze Cyberpoli heeft een pagina die in zijn geheel gewijd is aan HAE.

Erasmus MC

Het Erasmus MC heeft een heel duidelijke patiëntenfolder over de verschillende oorzaken en behandelingen van acute zwellingen.

UMC Groningen

Het UMCG heeft een informatieve folder over urticaria en angio-oedeem die je kunt downloaden.

Erasmus MC

Een heel duidelijk patiëntenfolder over urticaria en angio-oedeem bij kinderen van het Erasmus MC.

Heb je een vraag? Stel deze gerust via het contactformulier of mail naar het betreffende bestuurslid.

Lotgenotencontact: Marijk Beekman